Jezici

Magyar HU Română RO Српски језик SR
subota, 6. jun 2020.
Temp:

17°C
 
Društvo

Sa radom počeli sudovi i šalteri u policiji

foto: TV CINK
116pregleda

Šalteri Uprave za upravne poslove Ministarstva unutrašnjih poslova u policijskim upravama i stanicama, na kojima građani mogu podneti zahteve za izdavanje ličnih dokumenata i obaviti druge poslove iz nadležnosti MUP-a danas su počeli sa radom.

Građani će na šalterima policijskih uprava i stanica moći da obave poslove prijave prebivališta i boravišta građana, podnesu zahtev za izdavanje ličnih karata, pasoša, vozačkih dozvola, registracije vozila, oružja, državljanstva, kao i da podignu ta dokumenta, stoji u saopštenju MUP-a.

Preporučuje se građanima da zahteve za prvu registraciju i promenu vlasništva vozila, promenu podataka upisanih na saobraćajnoj dozvoli i druge zahteve vezane za registraciju vozila policijskim stanicama i upravama šalju preporučenom poštom. Spisak dokumentacije potrebne za ove poslove nalazi se nasajtu Ministarstva unutrašnjih poslova, a uz dokumentaciju potrebno je dostaviti i kontakt telefon podnosioca zahteva, preko koga će biti obavešten o terminu za uručenje dokumenata.

Uprava za upravne poslove ističe da će se registracione nalepnice do 1. jula izdavati isključivo na tehničkom pregledu vozila.

Građani, kao i ranije, termin za podnošenje zahteva za ličnu kartu i pasoš mogu zakazati preko portala eUprava, a lična dokumenta kojima je istekao rok važenja za vreme vanrednog stanja, važiće do okončanja postupaka i donošenja odluka po zahtevima za izdavanje ličnih dokumenata, koji budu podneti u roku od 30 dana od prestanka vanrednog stanja.

Prijavu prebivališta za novorođeno dete roditelji, sa skeniranom dokumentacijom i drugim potrebnim podacima, mogu podneti elektronskim putem na imejl drzavljanstvalk.odsekuup@mup.gov.rs.

I sudovi počeli rad sa građanstvom

Visoki savet sudstva objavio je Zaključak o normalizaciji rada sudova i Pravila ponašanja zaposlenih i stranaka u sudovima  koja će se primenjivati do daljnjeg.

Pored propisanih prav ila i procedura za zaposlene, doneta su i pravila koja se odnose na ponašanje stranaka u sudovima. Pored dezinfekcije obuće i ruku, svi koji ulaze u sud u obavezi su da nose zaštitne maske i zaštitne rukavice. Sudski stražar neće dozvoliti ulazak u zgradu bez nošenja zaštitne opreme.

Kako bi se smanjio broj ljudi koji borave u zgradi, neophodna je prijavljivanje na prijavnici suda uz prilaganje poziva za suđenje, ličnog dokumenta i navođenja razloga dolaska.

Nakon što prođete deo za dezinfekciju, očekuje Vas obavezno prijavljivanje na prijavnici suda, uz prilaganje odgovarajućeg dokumenta – poziva za suđenje i lične karte, a u obavezi ste i da navedete razlog zbog kog dolazite u sud, uz obavezno poštovanje distance od 1.5 metra. Poštovanje distance od 1.5 metara je obavezno za sve vreme boravka u sudskoj zgradi, a da li se mere poštuju kontrolisaće sudski stražar.