Jezici

Magyar HU Română RO Српски језик SR
sreda, 17. jul 2019.
Temp:

15°C
 
KulturaProjekti

Muzikom brišemo granice i povezujemo različitosti

foto: Zlatan Fehimović
130pregleda

Velika je prednost što se razvija neposredan kontakt između učenika i nastavnika, što omogućava da nastavnici više pažnje posvete ličnom razvoju svakog učenika. Naši učenici osvajali su mnoga priznanja na državnim i međunarodnim takmičenjima i manifestacijama. Svaki put su potvrdili svoj talenat, stoga imamo odgovornost prema njihovoj porodici, društvenoj zajednici i prema školi da ih razvijamo, da im udahnemo život zvan muzika.

U susret muzičkom maratonu povodom Svetskog dana muzike i proslave Dana muzičke škole, sa direktoricom i nastavnicima novokneževačke muzičke škole razgovorali smo o muzici kao emociji, kakvu ulogu muzika ima u negovanju multikulturalnosti i zbog čega su takmičenja važna mladim muzičarima.

Od direktorice Osnovne muzičke škole Aleksandre Neckov saznali smo da škola svojim aktivnostima pruža mogućnost da svaki učenik ispuni svoja interesovanja, potrebe i da bude uspešan.

Podstiče se kreativnost učenika i nastavnika. Uspeh svakog pojedinca prihvaćen je i promovisan kao lični uspeh, uspeh škole i sredine. Učenici škole prisutni su ne samo u takmičarskim disciplinama raznovrsnih smotri, susreta, takmičenja i festivala, već su i sastavni deo muzičkog života svoje sredine, rekla je ona dodavši da se škola trudi da učenicima obezbedi sredstva za kotizacije na takmičenjima, kao i deo putnih troškova i na taj način ispuni zadatak da u što većoj meri i podsticajnoj sredini unapredi talentovane učenike.

Učenici novokneževačke muzičke škole škole često učestvuju na mnogobrojnim takmičenjima, a direktorica je istakla značaj učešća na takmičenjima u muzičkom obrazovanju jednog učenika.

Takmičenja su učenicima značajna  kako zbog sticanja iskustva javnog nastupa, suočavanja sa tremom i prevazilaženja iste, mogućnosti  da predstave sebe, svoj rad i svoju školu; tako i zbog upoznavanja sa učenicima i nastavnicima drugih škola, razmene iskustava sa drugim učenicima , mogućnosti  da se oprobaju u muzičkom izvođenju u drugačijim prostorima, te da kroz putovanja i druženja, lične i umetničke doživljaje bogate svoja znanja i  iskustva.

Osnovnu muzičku školu u Novom Kneževcu godini pohađa 163 učenika što čini 18% ukupne đačke populacije opštine Novi Kneževac, uključujući i decu iz naseljenih mesta: Đala, Srpski Krstur, Banatsko Aranđelovo i Sanad za koje OU Novi Kneževac finansira put. Za većinu predmeta, zastupljen je podmlađen i stručan kadar. Nastava se odvija dvojezično – na srpskom i mađarskom jeziku, te se neguju  vrednosti kojima se učenici podstiču da upoznaju jezik, kulturu i običaje nacionalnosti sa kojom žive u istom mestu. Za sve učenike Mađarske nacionalnosti zastupljen je stručni kadar koji nastavu izvodi na mađarskom jeziku.

Škola  ima za cilj pružanje kvalitetnog obrazovanja i stvaranje kulturne atmosfere u kojoj će se ceniti vrednosti kao što su: talenat, znanje, obrazovanje, humanost, ljubav i disciplina, a koje se prenose našim učenicima.

Sve naše delatnosti organizujemo oslanjajući se na tradiciju, ali posvećujemo pažnju i savremenim potrebama. Pokušavamo da isplaniramo vaspitno – obrazovni rad tako da učenici na najbolji način ispolje svoje sposobnosti  bivajući deo sadržajnog i prijatnog života škole i lokalne zajednice, rekla je direktorica i dodala -Velika je prednost što se razvija neposredan kontakt između učenika i nastavnika, što omogućava da nastavnici više pažnje posvete ličnom razvoju svakog učenika. Naši učenici osvajali su mnoga priznanja na državnim i međunarodnim takmičenjima i manifestacijama. Svaki put su potvrdili svoj talenat, stoga imamo odgovornost prema njihovoj porodici, društvenoj zajednici i prema školi da ih razvijamo, da im udahnemo život zvan muzika.

Koliko se u ovoj ustanovi neguje zajedništvo, učenici i profesori  pokazali su na nedavno održanom koncertu solo pevanja “Na svim jezicima umem, ljubav da razumem”. Nastavnica solo pevanja Ljiljana Jovanovski objasnila je za portal CINK da su na ovom projektu, od osmišljavanja do realizacije, osim učenika solo pevanja, učestvovali i direktorica, psiholog, korepetitor, nastavnik trube, kao i nastavnici i učenici sa drugih odseka. Neko se ponudio da svira na koncertu, neko je pisao porukice za posetioce sa mislima o ljubavi poznatih umetnika i filozofa, drugi su sekli srca od papira i njima ukrasili salu, kako kaže nastavnica – ljudi su se sami nudili i jako im se dopala tema koncerta.

Kada dođe ljubav, pesma i muzika, ta radost je neprocenjiva i to ne možemo nikako da ograničimo. To je jedan univerzalan osećaj koji mi ne znamo da definišemo, ali nam je tako lepo i tako dobro. Meni je cilj da deca budu povezana, da se međusobno poštuju, da pomažu jedni drugima i kada treba da muziciraju zajedno da im to bude zadovoljstvo, ispričala je nastavnica.

 

Na odsecima klavir, harmonika, flauta, truba, gitara, violina ,solo pevanje i teoretskem odseku podučava 14 nastavnika. Muzička škola dugi niz godina ostvaruje uspešnu saradnju sa Opštinom Novi Kneževac, gradskom bibliotekom, Mađarskim nacionalnim savetom, Pokrajinskim sekretarijatom, svim muzičkim školama u okruženju, kao i onim u Novom Sadu i Segedinu, sa organizatorima Segedinskog gitar festivala, folklornim ansamblima i drugima.

S obzirom na to da muzika predstavlja  važan segment svake kulture, a mi živimo u sredini u kojoj postoji više kultura, direktoricu smo pitali na koje načine se neguje multikulturalizam u Muzičkoj školi

Multikulturalizam prvenstveno se neguje kroz časove predmetne nastave koja se za pojedine grupe izvodi dvojezično, dok se kroz individualnu nastavu izvode i vežbaju kompozicije kompozitora različitih nacionalnosti. Takođe, kroz timski rad i zajedničke aktivnosti neguje se međuetnička tolerancija, kroz svakodnevnu saradnju promoviše se poštovanje i uvažavanje svake ličnosti, kulture , različitosti, odgovorila je direktorica dodavši da su u planu i neki projekti kojima bi se razvijala međukulturalna saradnja i pospešivalo njeno širenje ne samo u školi nego i u široj društvenoj sredini.

Na kraju našeg razgovora složili smo se da je muzička školu u Novom Kneževcu jedna od onih ustanova koja spaja raličitosti.

Svakako možemo reći da naša škola neguje i podržava multikulturalizam, da istu čine zaposleni  osetljivi za raznovrsnost kultura, sposobni da prepoznaju i koriste kulturne razlike kao jedan od resursa za učenje i koji i sami dolaze iz različitih kultura, rekla je direktorica, a nastavnica Jovanovski se nadovezala

Kod dece ne postoje okviri, oni prosto vole i idu otvorenog srca, a pevanjem zaboravljaju sve razlike i povezuju se, i ja želim da to što duže traje kod njih. Zato od početka do kraja časa razmenjujemo divnu energiju i sve radimo sa mnogo ljubavi, zaključila je nastavnica solo pevanja.

 

 

 

Portal CINK realizuje projekat “Različitosti koje spajaju: Multikulturalizam – etničke i kulturne raznolikosti kao bogatstvo zajednice” gde serijom tesktova i informacija želi da ukaže na pozitivne primere koji Opštinu Novi Kneževac definišu kao senzibilisanu sredinu u smislu održavanja skladnih odnosa etničkih grupa, kao i priznavanja i prihvatanja različitosti uopšte, uključujući i i druge neetničkih grupe i zajednice koje neguju posebne kulturne identitete.