ponedeljak, 17. jun 2019.
Temp:

18°C

Sport

„Rukomet je prikaz inteligencije na 40×20“

313pregleda

U samom prvenstvu imali smo odličan niz pobeda i verujem da uz lidera na tabeli igramo najmoderniji rukomet u ligi. S obzirom na činjenicu da je tim podmlađen, sam plasman nam nije bio u prvom planu, već sticanje iskustva i rad na višem nivou nego što su mladi igrači do sada navikli, kao i njihovo implementiranje u tim. Kako rukometnu igru smatram prikazom inteligencije na 40×20, potrebno je određeno vreme da igrači usvoje i primene informacije koje su im pružene. Promenili smo ceo sistem i način igre koji je sada strukturalan u svakoj fazi igre, rekao je trener rukometnog kluba “Obilić” Momčilo Ćurčić.

Poslednji meč u sezoni Novokneževčani su odigrali na domaćem terenu poslednje subote u maju, i to protiv prvoplasirane ekipe. Iako je tokom cele utakmice delovalo da će domaćini nadjačati goste iz Sombora, pad koncentracije u poslednja dva minuta igre odlučio je pobednika vrlo neizvesnog i uzbudljivog meča. Za naše rukometaše ovo ipak nije bila poslednja utakmica, jer je ubrzo usledio poziv za okupljanje reprezentacije lige.

trener RK “Obilić” Momčilo Ćurčić

Poziv je stigao za trojicu novokneževačkih rukometaša da se pridruže reprezentaciji lige, a treneru rukometnog kluba “Obilić” Momčilu Ćurčiću, direktor lige ukazao je poverenje da ekipu sačinjenu od najboljih igrača lige povede u meču protiv novih šampiona RK “Sombor”.

-Potrudili smo se da pošteno namučimo novopečene šampione, pa smo ih i pobedili. Ipak će se ubuduće takmičiti u višem rangu i morali smo da im pokažemo da im tamo neće biti lako, šaljivim tonom rekao je trener Ćurčić.

Tom prilikom, u ekipi najboljih igrača lige, pored trenera, novokneževački klub predstavljali su trojica igrača: Petar Božanin, Marijan Dimović i Slobodan Radulović.

Reperezentacija lige i RK “Sombor”

Ova utakmica bila je dobro iskustvo za naša dva mlada igrača koji imaju veliki potencijal, a koji tek treba da dođe do izražaja, dok je Radulović izneo utakmicu na visokom nivou, uostalom, kao i celu ovu sezonu, pohvalio je trener svoje igrače zahvalivši se rukometnom klubu “Sombor” na organizaciji i poželevši im uspeh u višem stepenu takmičenja.

U razgovoru sa trenerom rukometnog kluba “Obilić” Momčilom Ćurčićem, osvrnuli smo se na polusezonu i sumirali utiske celokupnog takmičenja, kao i pripremnom procesu.

U samom prvenstvu imali smo odličan niz pobeda i verujem da uz lidera na tabeli igramo najmoderniji rukomet u ligi. S obzirom na činjenicu da je tim podmlađen, sam plasman nam nije bio u prvom planu, već sticanje iskustva i rad na višem nivou nego što su mladi igrači do sada navikli, kao i njihovo implementiranje u tim.

Ipak, treninzima se pristupilo vrlo ozbiljno i intenzitet priprema je bio vrlo visok

Detalj sa utakmice u Novom Kneževcu

50

Ako biste sada pogledali moju svesku sa planom treninga ili liste sa analizama utakmica, pomislili biste da smo se spremali za Ligu šampiona, govori Ćurčić kroz smeh. -Šalu na stranu, pripreme za drugi deo sezone započeli smo polovinom januara. Akcenat nam je bio na fizičkoj pripremi, a u kasnijem delu na taktičko-sistemskoj obuci igrača, naročito mlađih igrača koji su se iz Lige mlađih kategorija priključili prvom timu.

Trening utakmice pokazale su da se ekipa, uz ovaj sistem rada, kreće u pravom smeru.

Kako rukometnu igru smatram prikazom inteligencije na 40×20, potrebno je određeno vreme da igrači usvoje i primene informacije koje su im pružene. Promenili smo ceo sistem i način igre koji je sada strukturalan u svakoj fazi igre. Mlađi deo ekipe ima ogroman potencijal za dalji razvoj i napredak, navodi trener Ćurčić, dodavši da sam rezultat zavisi i od niza sporednih faktora kao što su adekvatni uslovi za rad, finansijska podrška i mogućnost da se deca kontinuirano dodatno usavršavaju na kampovima – a svega toga u realnosti manjka.

Koliko je kontinuirano usavršavanje korisno za mlade igrače, trener Ćurčić može da potvrdi iz sopstvenog iskustva, radeći niz godina kao trener na internacionalnom rukometnom kampu “Rastimo”

Kamp “Rastimo” je jedno izuzetno iskustvo u kojem i trener i mladi igrači imaju priliku da se usavršavaju i napreduju. Imao sam priliku da radim i razmenjujem iskustva sa trenerima iz Danske, Egipta, Bosne kao i mnogim stručnjacima iz Srbije, što se na kraju kompletira jednom širinom shvatanja različitih principa igre i mogućnosti kreiranja sopstvenog.

Treneri kampa “Rastimo”

Isto tako, mladi rukometaši i rukometašice imaju priliku da uče od mnogih stručnjaka i da se usavršavaju uz svoje vršnjake iz raznih delova zemlje i inostranstva, kao i da steknu realnu sliku o svojim trenutnim mogućnostima. Potreba za kampovima neupitna je iz razloga što i treneri i igrači izlaze iz zone komfora, ustaljenog načina rada i svojim klubovima vraćaju se kao kompletniji igrači i treneri.

Kao posebno zanimljivo iskustvo, trener Ćurčić izdvaja učešća na internacionalnim turnirima, gde predvodi selekcije kampa.

Na svim tim turnirima selekcija kampa u startu je u podređenom položaju u odnosu na ostale timove, zbog činjenice da se ti momci tada prvi put sastaju i provode zajedničke minute na terenu. Samim tim, izazov je veći “posložiti” te momke na licu mesta tako da mogu da pariraju već uigranim ekipama. Kako navodi Ćurčić, konverzacija se za vreme turnira vodi dvojezično, na engleskom i srpskom jeziku, jer su u selekciji prisutni igrači iz inostranstva. –Rezultati tih selekcija i osvojene medalje dovoljno govore da smo na svim tim turnirima prilično uspešni, zaključuje on.

Selekcija kampa “Rastimo” na turniru